Welkom

Ga naar beneden

Welkom

Bericht  realist op ma 15 feb 2010, 11:27

Beste forumleden,

Ik ben blij om actief te worden op dit speciale forum. Ben me er al lang van bewust dat Noordse Traditie in ons land meer dan thuis hoort. Noem me op dit forum realist omdat ik leef in een wereld die nog (niet) volgens onze principes is ingericht, maar voel wel degelijk aanwezigheid Noordse goden. Heb zeer weinig op met chr*stendom en kom gelukkig uit milieu waar alle geloven besproken en bestudeerd zijn maar overgrote deel van de familie 'neutraal'is gebleven. Ben wel van mening dat ieder mensen zijn/haar geloof vrij moet kunnen uitoefenen. Verder hou ik er ook niet van om over andere geloven lelijk te spreken, heeft geen nut. Je moet proberen te overtuigen dat wij het beter doen.
Hoop en verwacht dat in het verenigde Europa steeds meer mensen in Noordse Traditie interesse gaan tonen.
Ben in najaar van 2009 aanwezig geweest bij bijeenkomst van werkgroep Hagel en dat is prima bevallen.
Vanwege werk lukte het niet bij Joel feest aanwezig te zijn. Luister iedere week met veel interesse naar omroep Odal.
Noordse Traditie moet zich als gesloten front presenteren. Er is een groeiende markt voor ons. Hoop op bescheiden wijze mijn bijdrage te mogen leveren.

realist

Man Aantal berichten : 2
Registration date : 15-02-10

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Welkom

Bericht  Sibbevader op ma 15 feb 2010, 11:35

Welkom Realist!

Welke bijeenkomst was dit?

Als wachter over recht en wet stelt men de boom aan de grens van de gemeente; hij moet als een vertegenwoordiger van de hoogste rechter, het veld behoeden en de boosdoeners tegenhouden. Daarom bestraft men de boomschender als een rover of moordenaar: wie de kruin van een groene boom afslaat, zal op zijn stam het hoofd afgeslagen worden, en wie zijn wortels schendt, zal het zijn eigen voeten ervoor boeten.

¨
Sibbevader
Erfwacht

Man Aantal berichten : 3028
Registration date : 31-01-09

Profiel bekijken http://hagal.be

Bericht  Irminiaz op ma 15 feb 2010, 12:05

Welkom!

"Aus Dingen, denen wir ungerührt vorübergehen, weht uns, wenn wir ihren Hauch zu fühlen vermögen, noch die fernste Vorwelt entgegen. Wer seine Heimat liebt, muss sie auch verstehen wollen; Wer sie verstehen will, überall in ihre Geschichte zu dringen suchen" - Jakob Grimm
Irminiaz
Hagal-Getrouwen

Man Aantal berichten : 1437
Registration date : 02-02-09

Profiel bekijken

Bericht  Grendel op ma 15 feb 2010, 12:18

Gegroet Realist, goed te zien dat je ook de weg naar ons redebord hebt gevonden!

Erfwacht

Man Aantal berichten : 1896
Registration date : 02-02-09

Profiel bekijken http://www.hagal.nl

Welkom

Bericht  realist op ma 15 feb 2010, 12:25

Beste Sibbevader,

Dat was tijdens bijeenkomst in Bissegem. Behoorlijke afstand vanuit Randstad maar ik had goede chauffeur bij me. Alles zat die dag mee. Aardige mensen, goed eten en prima muzikanten. Ben er volgende keer hopelijk weer bij

realist

Man Aantal berichten : 2
Registration date : 15-02-10

Profiel bekijken

Bericht  Adelbert op ma 15 feb 2010, 12:40

Wees welgekomen!

Adelbert

Man Aantal berichten : 1916
Registration date : 31-01-09

Profiel bekijken