Arn de Tempelier

Ga naar beneden

Arn de Tempelier

Bericht  Sibbevader op wo 09 dec 2009, 09:23

Ik heb net de tweede film gezien! Een aanrader! Ik haal nu de eerste film van het net.

Denemarken / Finland / Duitsland / Noorwegen / Zweden / Verenigd Koninkrijk
Drama / Avontuur
139 minuten

geregisseerd door Peter Flinth
met Joakim Nätterqvist, Sofia Helin en Stellan Skarsgård

Arn (Joakim Nätterqvist) is de zoon van een hooggeplaatste Zweedse edelman, die zijn jeugd onder de hoede van de kerk heeft doorgebracht. Als Arn zich ondanks de afkeuring van zijn omgeving inlaat met een verboden liefde, wordt hij naar het heilige land gestuurd. Daar zal Arn als tempelier boete moeten doen voor zijn zonden.

Als wachter over recht en wet stelt men de boom aan de grens van de gemeente; hij moet als een vertegenwoordiger van de hoogste rechter, het veld behoeden en de boosdoeners tegenhouden. Daarom bestraft men de boomschender als een rover of moordenaar: wie de kruin van een groene boom afslaat, zal op zijn stam het hoofd afgeslagen worden, en wie zijn wortels schendt, zal het zijn eigen voeten ervoor boeten.

¨
Sibbevader
Erfwacht

Man Aantal berichten : 3028
Registration date : 31-01-09

Profiel bekijken http://hagal.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Arn de Tempelier

Bericht  Sibbevader op wo 09 dec 2009, 09:24

Sibbevader schreef:Ik heb net de tweede film gezien! Een aanrader! Ik haal nu de eerste film van het net.

Denemarken / Finland / Duitsland / Noorwegen / Zweden / Verenigd Koninkrijk
Drama / Avontuur
139 minuten

geregisseerd door Peter Flinth
met Joakim Nätterqvist, Sofia Helin en Stellan Skarsgård

Arn (Joakim Nätterqvist) is de zoon van een hooggeplaatste Zweedse edelman, die zijn jeugd onder de hoede van de kerk heeft doorgebracht. Als Arn zich ondanks de afkeuring van zijn omgeving inlaat met een verboden liefde, wordt hij naar het heilige land gestuurd. Daar zal Arn als tempelier boete moeten doen voor zijn zonden.

Overigens volledig te bekijken op JijBuis!

Als wachter over recht en wet stelt men de boom aan de grens van de gemeente; hij moet als een vertegenwoordiger van de hoogste rechter, het veld behoeden en de boosdoeners tegenhouden. Daarom bestraft men de boomschender als een rover of moordenaar: wie de kruin van een groene boom afslaat, zal op zijn stam het hoofd afgeslagen worden, en wie zijn wortels schendt, zal het zijn eigen voeten ervoor boeten.

¨
Sibbevader
Erfwacht

Man Aantal berichten : 3028
Registration date : 31-01-09

Profiel bekijken http://hagal.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

Permissies van dit forum: