Ontstaan van de blanke mens...

Ga naar beneden

Ontstaan van de blanke mens...

Bericht  ossaert op ma 31 aug 2009, 07:03

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/science/article6814896.ece

't Is wel weer frappant hoe ze de "wij zijn allemaal negers"-theorie blijven propageren. Nu, dat de huid in 5500 jaar volledig wit wordt, is zeer optimistisch. Je zou bijna moeten uitgaan van een mini-bevolking om dit gen dan te dupliceren tot ettelijke miljoenen blanken.... Feit is dat de mutatie zeker niet in Noorwegen kan ontstaan zijn en het propageren van het gen door de ganse "blanke" europese wereld door wel een lange tijd. Het zou dus in pakweg 150 tot 200 generaties moeten gepiept geweest zijn. Nu, de andere trekken van de Noordse mens worden hier niet besproken (neus, kin, jukbeenderen, schedel, etc). Afijn, met mijn beperkte kennis over genetica kan ik me niet voorstellen dat deze getallen enige waarde hebben....

De Groet
J.
ossaert
Hagal-Getrouwen

Man Aantal berichten : 560
Registration date : 05-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Ontstaan van de blanke mens...

Bericht  Irminiaz op ma 31 aug 2009, 09:35

Dit lijkt me geenszins logisch. Laten we niet vergeten dat de Europeaan van vandaag eigenlijk uit een mengeling van de Oud-Europese neolithische mens en de mens van het Indo-Europese type is opgebouwd. Hoewel de eerste inderdaad een ietwat donkerder voorkomen had, was hij toch blank. In deze tekst wordt er absoluut geen onderscheid gemaakt tussen beide bevolkingsgroepen, er wordt eerder gesteld dat wij allemaal enkel van die Neolithische mens zouden afstammen. Iets wat mij niet erg in overeenstemming met de andere takken van de wetenschap lijkt te zijn (eigenlijk is het net door die extreme fragmentatie van de meeste wetenschappelijke takken, dat men bijna niet meer van "wetenschap" kan spreken!). Bovendien wil ik wel eens weten, waarom andere volkeren (zoals de Turkische, Ugrische en inheems-Amerikaanse volkeren), die in een gelijkaardig klimaat evolueerden, er dan niet precies hetzelfde als ons uitzien (of tenminste als de Europese Neolithische mens van het Kaukasische type)?

Allerminst bevredigend.

"Aus Dingen, denen wir ungerührt vorübergehen, weht uns, wenn wir ihren Hauch zu fühlen vermögen, noch die fernste Vorwelt entgegen. Wer seine Heimat liebt, muss sie auch verstehen wollen; Wer sie verstehen will, überall in ihre Geschichte zu dringen suchen" - Jakob Grimm
Irminiaz
Hagal-Getrouwen

Man Aantal berichten : 1437
Registration date : 02-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

Permissies van dit forum: