Festival van de Vriendschap

Ga naar beneden

Festival van de Vriendschap

Bericht  Sibbevader op zo 09 aug 2009, 07:54

Als wachter over recht en wet stelt men de boom aan de grens van de gemeente; hij moet als een vertegenwoordiger van de hoogste rechter, het veld behoeden en de boosdoeners tegenhouden. Daarom bestraft men de boomschender als een rover of moordenaar: wie de kruin van een groene boom afslaat, zal op zijn stam het hoofd afgeslagen worden, en wie zijn wortels schendt, zal het zijn eigen voeten ervoor boeten.

¨
Sibbevader
Erfwacht

Man Aantal berichten : 3028
Registration date : 31-01-09

Profiel bekijken http://hagal.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Festival van de Vriendschap

Bericht  Irminiaz op zo 09 aug 2009, 10:11

Miljaar! Had ik graag eens meegemaakt.

"Aus Dingen, denen wir ungerührt vorübergehen, weht uns, wenn wir ihren Hauch zu fühlen vermögen, noch die fernste Vorwelt entgegen. Wer seine Heimat liebt, muss sie auch verstehen wollen; Wer sie verstehen will, überall in ihre Geschichte zu dringen suchen" - Jakob Grimm
Irminiaz
Hagal-Getrouwen

Man Aantal berichten : 1437
Registration date : 02-02-09

Profiel bekijken

Bericht  Sibbevader op zo 09 aug 2009, 10:52

Irminiaz schreef:Miljaar! Had ik graag eens meegemaakt.

Uiteraard welkom ... bounce

Als wachter over recht en wet stelt men de boom aan de grens van de gemeente; hij moet als een vertegenwoordiger van de hoogste rechter, het veld behoeden en de boosdoeners tegenhouden. Daarom bestraft men de boomschender als een rover of moordenaar: wie de kruin van een groene boom afslaat, zal op zijn stam het hoofd afgeslagen worden, en wie zijn wortels schendt, zal het zijn eigen voeten ervoor boeten.

¨
Sibbevader
Erfwacht

Bericht  S. op do 13 aug 2009, 17:22

Ik wil geen commentaar/kritiek geven op wat sommigen allicht onbenullige details vinden, maar.. Waarom staat er bij "Engeland" een vlag van de Britse eilanden? Dat is een samentrekking van de Engelse, Schotse en Noord-Ierse vlag en het lijkt mij wat tegenstrijdig met Vlaanderen, Kreta en Noord-Ierland zelf die als aparte gebieden ingeschreven staan in het evenement. Question

S.

Man Aantal berichten : 40
Registration date : 17-03-09

Profiel bekijken

Bericht  Sibbevader op do 13 aug 2009, 20:48

S. schreef:Ik wil geen commentaar/kritiek geven op wat sommigen allicht onbenullige details vinden, maar.. Waarom staat er bij "Engeland" een vlag van de Britse eilanden? Dat is een samentrekking van de Engelse, Schotse en Noord-Ierse vlag en het lijkt mij wat tegenstrijdig met Vlaanderen, Kreta en Noord-Ierland zelf die als aparte gebieden ingeschreven staan in het evenement. Question

Groot gelijk! Ik heb ook al mijn gedacht daaromtrent gezegd!

¨
Sibbevader
Erfwacht

Bericht  Irminiaz op za 29 aug 2009, 20:28

Dat is een samentrekking van de Engelse, Schotse en Noord-Ierse vlag en het lijkt mij wat tegenstrijdig met Vlaanderen, Kreta en Noord-Ierland zelf die als aparte gebieden ingeschreven staan in het evenement
Hetzelfde geldt overigens voor "Frankrijk": betreft het nu inheemse minderheden zoals Vlamingen, Basken, Occitanen, Catalanen, Italianen, Duitsers, Bretoenen of inheemse "meerderheden" zoals Picardiërs, Boergondiërs, ... ? Frankrijk an sich bestaat niet.

"Aus Dingen, denen wir ungerührt vorübergehen, weht uns, wenn wir ihren Hauch zu fühlen vermögen, noch die fernste Vorwelt entgegen. Wer seine Heimat liebt, muss sie auch verstehen wollen; Wer sie verstehen will, überall in ihre Geschichte zu dringen suchen" - Jakob Grimm
Irminiaz
Hagal-Getrouwen

Man Aantal berichten : 1437
Registration date : 02-02-09

Profiel bekijken

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: