'Boomenfeest' aan de duizendjarige eik in Lummen

Ga naar beneden

'Boomenfeest' aan de duizendjarige eik in Lummen

Bericht  Grendel op vr 19 jun 2009, 11:48

Nu zondag, op de zomerzonnewende, organiseert het Regionaal Landschap Lage Kempen (RLLK) aan de duizendjarige eik in Lummen een heus ‘Boomenfeest’. Ook in 1905 vond dit Boomenfeest al eens plaats, waarbij heel wat notabelen aanwezig waren. Nu de omgeving van de duizendjarige eik helemaal is opgeknapt, vond RLLK het hoog tijd om deze knappe boom eens in de kijker te zetten. Aan de eik, die eigenlijk nog maar zo’n 700 jaar oud is, zou in het verleden recht gesproken zijn. De boom is sinds 1940 beschermd. Op hetzelfde domein staan ook zijn ‘zoon’ en ‘kleinzoon’. In alle vroegte kan je al de zonnegroet brengen en aan ‘boomyoga’ doen. Later in de voormiddag kan je de helende kracht van bomen zélf aan den lijve ondervinden. In de namiddag is er op het domein van de duizendjarige eik heel wat te doen voor jong en oud: theater aan de eik, kunstenaars, een Keltisch boomorakel vertelt je wie je bent, je kan kijken naar demo’s houtbewerking, boomverzorging, boomzagen en boomklimmen of meedoen aan een workshop wichelen. Kinderen kunnen zich creatief bezig houden met het maken van bezems, heksendrankjes, oude volksspelen, grime, Keltische tatoeage… Verpozen kan bij het boomcafé.

Meer info: www.duizendjarigeeik.be

Bron: http://www.archeonet.be

In alle vroegte kan je al de zonnegroet brengen en aan ‘boomyoga’ doen. (...) een Keltisch boomorakel vertelt je wie je bent (...).

Kandidaten om zondagmorgen in alle vroegte de "zonnegroet" te gaan brengen? sunny

Erfwacht

Man Aantal berichten : 1896
Registration date : 02-02-09

Profiel bekijken http://www.hagal.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: 'Boomenfeest' aan de duizendjarige eik in Lummen

Bericht  Adelbert op vr 19 jun 2009, 14:17

Dat Keltisch boomorakel is zeker 'Heks Epona', sommigen onder u wel bekend

Adelbert

Man Aantal berichten : 1916
Registration date : 31-01-09

Profiel bekijken

Bericht  Irminiaz op vr 19 jun 2009, 15:14

In alle vroegte kan je al de zonnegroet brengen
Woeha! Schitterend!

"Aus Dingen, denen wir ungerührt vorübergehen, weht uns, wenn wir ihren Hauch zu fühlen vermögen, noch die fernste Vorwelt entgegen. Wer seine Heimat liebt, muss sie auch verstehen wollen; Wer sie verstehen will, überall in ihre Geschichte zu dringen suchen" - Jakob Grimm
Irminiaz
Hagal-Getrouwen

Man Aantal berichten : 1437

Profiel bekijken

Bericht  Soeverein op vr 19 jun 2009, 18:36

Dat is hier maar een 5 km vandaan. Misschien dat ik er 's morgens even passeer voor ik naar Bastogne rijd voor Historia Mundi. Ik kom toch door Lummen als ik via de snelweg ga.

Soeverein

Man Aantal berichten : 17
Leeftijd : 33
Registration date : 22-02-09

Profiel bekijken

Bericht  Grendel op za 20 jun 2009, 11:07

Wel, misschien ga ik in de voormiddag ook eens de sfeer opsnuiven, het is volgens mij hier toch vlak over de grens. Ik kan niet naar Historia Mundi, helaas, ik heb andere verplichtingen vandaag en op zondagmiddag.

Erfwacht

Bericht  Soeverein op za 20 jun 2009, 19:07

Blijkbaar moest je voor de zonnegroet etc inschrijven voor de 18e. Spijtig. Ik moet om 10u in Bastogne zijn (zo afgesproken met vrienden), dus zal het niet lukken, aangezien de vrij toegangelijke delen van de feestelijkheden pas beginnen om 9u45.

Soeverein

Man Aantal berichten : 17
Leeftijd : 33
Registration date : 22-02-09

Profiel bekijken

Bericht  Grendel op zo 21 jun 2009, 09:30

Juist, ik ben er ook niet geraakt. Ik heb een afspraak deze namiddag en het is toch nog een uur rijden naar Lummen van hieruit.

Erfwacht

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: