voorstellen

Ga naar beneden

voorstellen

Bericht  Hadlaub op za 14 feb 2009, 22:44

Beste mensen,

Bij dezen wil ik mij voorstellen, een broeder uit Nederland. Mijn naam hier is Hadlaub, want ik wil afstand doen van mijn door christenleugens geinspireerde naam.
Ik ben 27 jaar, atheistisch, hoogopgeleid, en zoek kameraadschap met gelijkgestemden: mensen die geen vies gezicht trekken bij woorden als eerbare(!) vaderlandsliefde en trots.
Ik heb mijn buik vol van de hedendaagse, moderne maatschappij die spiritueel is uitgehold, die geen band meer heeft met zijn verleden, en die de schoonheid niet ziet van zijn eigen voorchristelijke verleden.
Als ik iets betekenisvols met mijn leven kan doen, dan is dat leven in het verzet tegen de moderniteit.
Graag zou ik met jullie initiatiefnemers ideeen willen uitwisselen, boeken- en muziektips uitwisselen en discussie willen voeren.
Ik sta niet open voor plat fascisme maar des te meer voor gezonde volksliefde, natuurkoestering en broederschap.

Heil Wodan,

Monulf

Hadlaub
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: voorstellen

Bericht  Monulf op za 14 feb 2009, 22:57

Mensen,

Bovenstaande nu reeds ingelogd als Monulf. Hadlaub zou kunnen fungeren als een achternaam. Moeilijk kiezen uit al die prachtige Germaanse namen. : )

Groet,

Monulf.
Monulf

Man Aantal berichten : 5
Registration date : 14-02-09

Profiel bekijken

Bericht  Sibbevader op zo 15 feb 2009, 10:42

Welkom Monulf!

Blij te horen dat er steeds meer interesse komt uit Noord-Nederland.

Het is erg dat men vandaag bijna beschaamd moet zijn voor het eigen erfgoed en voor de eigen wortels!

Onder de leuze "gezonde volksliefde, natuurkoestering en broederschap" zijt ge hier zeker welkom!

Wodan met Ons!

Sibbevader.

Laatst aangepast door Sibbevader op zo 15 feb 2009, 11:31; in totaal 1 keer bewerkt

Als wachter over recht en wet stelt men de boom aan de grens van de gemeente; hij moet als een vertegenwoordiger van de hoogste rechter, het veld behoeden en de boosdoeners tegenhouden. Daarom bestraft men de boomschender als een rover of moordenaar: wie de kruin van een groene boom afslaat, zal op zijn stam het hoofd afgeslagen worden, en wie zijn wortels schendt, zal het zijn eigen voeten ervoor boeten.

¨
Sibbevader
Erfwacht

Man Aantal berichten : 3028
Registration date : 31-01-09

Profiel bekijken http://hagal.be

Bericht  Adelbert op zo 15 feb 2009, 11:20

Inderdaad, een nieuwe instroom vanuit Nederland kunnen we enkel aanmoedigen.
Alvast bedankt voor uw duidelijke en interessante introductie.

Welgekomen.

Adelbert

Man Aantal berichten : 1916

Profiel bekijken

Bericht  Irminiaz op zo 15 feb 2009, 13:06

Uiterst interessante voorstelling! Welgekomen!

"Aus Dingen, denen wir ungerührt vorübergehen, weht uns, wenn wir ihren Hauch zu fühlen vermögen, noch die fernste Vorwelt entgegen. Wer seine Heimat liebt, muss sie auch verstehen wollen; Wer sie verstehen will, überall in ihre Geschichte zu dringen suchen" - Jakob Grimm
Irminiaz
Hagal-Getrouwen

Man Aantal berichten : 1437
Registration date : 02-02-09

Profiel bekijken

Bericht  Grendel op zo 15 feb 2009, 18:36

Welkom Monulf!
Grendel
Erfwacht

Man Aantal berichten : 1896
Registration date : 02-02-09

Profiel bekijken http://www.hagal.nl

Bericht  Ratatosk op ma 16 feb 2009, 14:22

Gegroet en welkom, Monulf!

Wijziging: Trouwens, ik neem aan dat je 'atheïsme' hier gekaderd moet worden in een joods-christelijke context?
Ratatosk
Hagal-Getrouwen

Man Aantal berichten : 111
Registration date : 09-02-09

Profiel bekijken

Bericht  Monulf op wo 18 feb 2009, 11:00

Erg bedankt allen, voor dit fijne welkom!

@Ratatosk:
Mijn atheisme is volledig. Ik geloof dus ook niet in de goden van het Germaanse pantheon als wezens, maar wel als symbolen voor oer- en natuurkrachtenkrachten. Als ik Wodan 'vereer' vereer ik dus bijvoorbeeld wijsheid.
Ik neem aan dat er hier geen mensen rondlopen die geloven in de goden als wezens op wolken met baarden enzovoort?
Monulf

Man Aantal berichten : 5
Registration date : 14-02-09

Profiel bekijken

Bericht  Sibbevader op wo 18 feb 2009, 16:38

Toch niet bij ons!

Met dezelfde reden beschouw ik mijzelf als een hedendaagse Heiden en doe ik niet mee de de verkleedpartijtjes van andere groeperingen! Laughing Het is niet hoe ge er uit ziet, het is hetgeen men doet dat van gij een Heiden maakt of niet!

Als wachter over recht en wet stelt men de boom aan de grens van de gemeente; hij moet als een vertegenwoordiger van de hoogste rechter, het veld behoeden en de boosdoeners tegenhouden. Daarom bestraft men de boomschender als een rover of moordenaar: wie de kruin van een groene boom afslaat, zal op zijn stam het hoofd afgeslagen worden, en wie zijn wortels schendt, zal het zijn eigen voeten ervoor boeten.

¨
Sibbevader
Erfwacht

Man Aantal berichten : 3028

Profiel bekijken http://hagal.be

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven