Oy!

Ga naar beneden

Oy!

Bericht  Svargaloka op vr 23 maa 2012, 21:02

Er was een onweer op het net, een bliksembol nam mij mee naar dit forum en uit nieuwgierigheid blijven plakken.

Niet gelovig, al is reincarnatie toch een vaststaand feit voor mij. Met een gevoel van niet thuis te horen in en een hekel hebbende aan de huidige maatschappij droom ik heel graag en dikwijls weg over vergane tijd ver weg (soms toch
nog dichterbij dan we denken) met een liefde voor de bescherming van erfgoed.
Interesse in mythologie & geschiedenis, eerder het gevoel dat het mij geeft dan echte theoretische kennis (alhoewel de kennis wel dikwijls voor het gevoel zorgt) en steeds op zoek naar mensen met een levensvisie die met de mijne strookt. Ook al trek ik ze misschien uit context maar volgende begrippen die op de Hagal site stonden, hadden mijn onverdeelde aandacht...I Quote:
"globale consumptiemaatschappij met al haar natuurvernietigende krachten"
"ethisch-verantwoorde levenshouding"

Bewust leven is waar ik dagelijks naar streef al hopend dat zoveel mogelijk mensen mee op die kar springen...

Verder een diploma van Biotechnoloog op zak, maar aan bos-en wildbeheer doen in België begint echt wel een heel belachelijk idee te worden. Als er massaal mensen sterven en bijhorende gebouwen gesloopt worden zal ik er eens aan beginnen...in de hoop dat de natuur ooit eens de kans krijgt om te herbronnen...Ik draag alvast bij tot het behoud van wat er nog is!

Geen Vlaamse naam, maar het hoort nu eenmaal bij mij.
Svargaloka is Sanskriet voor de hemel. Mijn echte naam is in de Indiase oudheid de god van oorlog, de hemel, onweer en regen. Hij is de "houder van de bliksem" en wordt ook wel de "Heer van de svargaloka" genoemd...
Bij onderzoek van de stamboom van mijn achternaam bleken mijn verre familieleden bokkerijders te zijn, ik draag dus alvast een stukje mythologie van verschillende culturen mee.

Hopelijk kan ik hier ook iets bijdragen en ook al is het nog maar net voorbij, ik sta al klaar om
jullie warm te maken voor de tonnekensbrand volgend jaar hier in Giesbaargen
;p

Svargaloka

Vrouw Aantal berichten : 3
Registration date : 18-03-12

Profiel bekijken http://www.zzz.zoleerikhetalfabet

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Oy!

Bericht  Sibbevader op zo 25 maa 2012, 08:40

Welgekomen! Boeiende voorstelling.

Als wachter over recht en wet stelt men de boom aan de grens van de gemeente; hij moet als een vertegenwoordiger van de hoogste rechter, het veld behoeden en de boosdoeners tegenhouden. Daarom bestraft men de boomschender als een rover of moordenaar: wie de kruin van een groene boom afslaat, zal op zijn stam het hoofd afgeslagen worden, en wie zijn wortels schendt, zal het zijn eigen voeten ervoor boeten.

¨
Sibbevader
Erfwacht

Man Aantal berichten : 3028
Registration date : 31-01-09

Profiel bekijken http://hagal.be

Bericht  Grendel op zo 25 maa 2012, 11:44

Gegroet Svargaloka, wees welkom op 't Skaldenhof! Smile

Erfwacht

Man Aantal berichten : 1896
Registration date : 02-02-09

Profiel bekijken http://www.hagal.nl

Bericht  Svargaloka op zo 25 maa 2012, 16:51

Dank voor de verwelkoming! Very Happy Er zijn zoveel interessante topics om mij eens verder in te verdiepen, weet niet goed waar te beginnen bounce
Svargaloka

Vrouw Aantal berichten : 3
Registration date : 18-03-12

Profiel bekijken http://www.zzz.zoleerikhetalfabet

Bericht  Hrogar op wo 28 maa 2012, 19:29

Welkom Svargaloka. Een prettig verblijf gewenst.
Hrogar

Man Aantal berichten : 53
Leeftijd : 51
Registration date : 03-07-10

Profiel bekijken http://www.hrogar.org/

Bericht  Irminiaz op vr 30 maa 2012, 14:31

Praṇām en welgekomen, Svargaloka!

"Aus Dingen, denen wir ungerührt vorübergehen, weht uns, wenn wir ihren Hauch zu fühlen vermögen, noch die fernste Vorwelt entgegen. Wer seine Heimat liebt, muss sie auch verstehen wollen; Wer sie verstehen will, überall in ihre Geschichte zu dringen suchen" - Jakob Grimm
Irminiaz
Hagal-Getrouwen

Man Aantal berichten : 1437
Registration date : 02-02-09

Profiel bekijken

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: