Salutatie!

Ga naar beneden

Salutatie!

Bericht  Vidar op ma 30 mei 2011, 13:03

Hallo geachte lezer(s),

Ik ben Vidar en ik ben 20 jaar, woonachtig in Delft (Hollandia).
Ik zag het forum per toeval en ik dacht "Hah, laat ik daar maar eens gaan kijken"... ongeveer...
Ik ben Zweeds afkomstig en houd mij al jaren bezig met het geloof van mijn voorouders, door het geboren en getogen zijn in Scandinavië heb ik heel mijn leven al zowat met de Goden van ouds geleefd ook al is het een stervend levenswijze. Van kleins af aan heb ik de verhalen over helden en magische wezens gehoord en na het bestuderen van andere existentiefilosofieën ben ik tot het punt gekomen dat er geen twijfel meer mogelijk was. Dit is het juiste pad.
Jammer genoeg kan ik hier in Benelux met weinig mensen praten en omgaan die hetzelfde weten en voelen als mij, door de cultuurverschillen die de laatste 50 jaar gegroeid zijn uit het materialisme en egocentrisme - maar ik geloof dat als ik eenmaal de tijd neem om ergens in een community in te komen dat zal veranderen.

Dit is al een te lange introductie dus ik ga het hier afronden, ik merk wel of ik welkom bent of niet!
Vidar

Man Aantal berichten : 2
Leeftijd : 27
Registration date : 30-05-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Salutatie!

Bericht  Irminiaz op ma 30 mei 2011, 20:17

Välkommen hit, zou ik zeggen! Very Happy

"Aus Dingen, denen wir ungerührt vorübergehen, weht uns, wenn wir ihren Hauch zu fühlen vermögen, noch die fernste Vorwelt entgegen. Wer seine Heimat liebt, muss sie auch verstehen wollen; Wer sie verstehen will, überall in ihre Geschichte zu dringen suchen" - Jakob Grimm
Irminiaz
Hagal-Getrouwen

Man Aantal berichten : 1437
Registration date : 02-02-09

Profiel bekijken

Bericht  Grendel op di 31 mei 2011, 03:31

Welkom, Vidar!

Erfwacht

Man Aantal berichten : 1896
Registration date : 02-02-09

Profiel bekijken http://www.hagal.nl

Bericht  Hrogar op di 31 mei 2011, 06:17

Welkom bij de Skaldenhof, Vidar. Je zult hier vast wel geestverwanten aantreffen.

Ik ben trouwens nog niet zo zeker dat de levenswijze die je noemt een uitstervende is. Er broeit van alles bij mensen. De interesse voor de oude levensbeschouwing en spiritualiteit van onze voorouders groeit. Men zoekt andere wegen, moe van het zelfde deuntje dat men gewoonlijk voorgeschoteld krijgt.
Bovendien, we leven in een Wolfstijd en dit is bij uitstek een tijd waarin we onszelf kunnen bewijzen en nieuwe wegen kunnen banen.

Hoe dan ook, welgekomen hier.
Hrogar

Man Aantal berichten : 53
Leeftijd : 51
Registration date : 03-07-10

Profiel bekijken http://www.hrogar.org/

Bericht  Adelbert op di 31 mei 2011, 07:40

Welgekomen!

Adelbert

Man Aantal berichten : 1916
Registration date : 31-01-09

Profiel bekijken

Bericht  Vidar op di 31 mei 2011, 12:39

Bedankt iedereen..

Ja we zullen het zien, het systeem van het "westen" zult zonder twijfel vergaan maar of er een nieuwe indo-Europese land- en cultuurverdeling komt is twijfelachtig. We leven niet te vergeten ook met meerdere Semitische volkeren op dit klein stuk continent en iedereen zult een stukje willen van de taart als die eenmaal word uitgedeeld.
Maar dit allemaal wordt ergens anders besproken neem ik aan... Very Happy Wat zijn een paar Threads van interesse als nieuw op het forum?
Vidar

Man Aantal berichten : 2
Leeftijd : 27
Registration date : 30-05-11

Profiel bekijken

Bericht  Adelbert op vr 10 jun 2011, 10:50

Moeilijke vraag. Ik denk dat er heel wel flink wat interessants te bespeuren valt. Best zelf even rondneuzen, lijkt mij Wink

Adelbert

Man Aantal berichten : 1916
Registration date : 31-01-09

Profiel bekijken

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: