Indogermanen in China

Ga naar beneden

Indogermanen in China

Bericht  ossaert op za 27 nov 2010, 19:10

ossaert
Hagal-Getrouwen

Man Aantal berichten : 560
Registration date : 05-02-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Indogermanen in China

Bericht  Irminiaz op di 30 nov 2010, 16:03

Een discussie die we reeds veel gevoerd hebben. Smile

Dit is evenwel interessant:

In an ancient graveyard in Astana, near Turpan, a man and a woman are buried together in an underground crypt that dates from the Tang dynasty (A.D. 618 to 906) and is one of the few places that the public can see mummies in their original graves.

Afgezien van de eeuwige discussie of de mummie's uit de Bronstijd nu de voorouders van de Tocharen zouden zijn, bevestigt bovenstaand citaat de continuïteit van dit soort begrafenisgebruiken in de eigenlijke Tochaarse tijd (Turfan zijnde één van de belangrijkste centra aan het begin van de Zijderoute toen).

"Aus Dingen, denen wir ungerührt vorübergehen, weht uns, wenn wir ihren Hauch zu fühlen vermögen, noch die fernste Vorwelt entgegen. Wer seine Heimat liebt, muss sie auch verstehen wollen; Wer sie verstehen will, überall in ihre Geschichte zu dringen suchen" - Jakob Grimm
Irminiaz
Hagal-Getrouwen

Man Aantal berichten : 1437
Registration date : 02-02-09

Profiel bekijken

Bericht  ossaert op do 02 dec 2010, 18:57

ossaert
Hagal-Getrouwen

Man Aantal berichten : 560
Registration date : 05-02-09

Profiel bekijken

Bericht  Irminiaz op vr 03 dec 2010, 15:11

Zie overigens ook: http://hagal.actieforum.com/oudheidkunde-f22/de-tocharen-t553.htm?highlight=tocharen .

In 53BC, after Crassus was defeated by the Parthians and beheaded near what is now Iran, stories persisted that 145 Romans were captured and wandered the region for years.
Dit heb ik al eens uit de doeken gedaan met behulp van het boek van Sitwell, The World The Romans Knew, maar ik weet niet meer waar die draad zich bevindt. Het spreekt voor zich dat zo'n kleine groep soldaten amper voor blijvende genetische gevolgen kan gezorgd hebben. Bovendien bevonden die zich volgens de bronnen in het hartland van China, niet het Tarim-bekken.

Interessante blog verder!

"Aus Dingen, denen wir ungerührt vorübergehen, weht uns, wenn wir ihren Hauch zu fühlen vermögen, noch die fernste Vorwelt entgegen. Wer seine Heimat liebt, muss sie auch verstehen wollen; Wer sie verstehen will, überall in ihre Geschichte zu dringen suchen" - Jakob Grimm
Irminiaz
Hagal-Getrouwen

Man Aantal berichten : 1437
Registration date : 02-02-09

Profiel bekijken

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: