Hrogar groet de Skaldenhof

Ga naar beneden

Hrogar groet de Skaldenhof

Bericht  Hrogar op za 03 jul 2010, 21:40

Hallo Allemaal,

Ik ben Hrogar. Geboren en getogen in het Limburgse Heuvelland en van gemengde Nederlandse en Duitse afkomst. Na een omzwerving van een flink aantal jaren woon ik nu weer in Limburg.

Enkele jaren geleden heb ik mijn Noordse pad gevonden in Asatru. Ik ben voornamelijk op mezelf bezig geweest, vooral met het lezen van de Edda's, de sages en allerlei wetenschappelijke en spirituele boeken. Daarnaast ben ik sinds kort te vinden op het forum van Eldaring en op Skadi Forum.

Voor mij is Asatru een levensvisie, een omarming van het leven en van de strijd (in de brede zin des woords) die daar bij hoort. Het is het oppakken van je roots als individu en als deel van de Noord-Europese erfenis. Het is de verantwoordelijkheid nemen en de moed hebben om zelf een gerespecteerde voorouder te willen worden en datgene te doen dat daarvoor nodig is. Dit beschouw ik als mijn persoonlijke plicht, maar dat is ook iets wat ik in samenwerking met anderen wil doen.

Verder ben ik in mijn dagelijkse leven adviseur en projectmanager op het gebied van ICT. Dat doe ik als freelancer.

Ik hoop op dit forum interessante mensen te spreken en goede discussies te voeren. En als iemand vragen heeft over wie ik verder ben en wat ik doe: gewoon vragen. Je kunt me bovendien sinds kort ook vinden op mijn blog (www.hrogar.org).

Groeten,
Hrogar
Hrogar

Man Aantal berichten : 53
Leeftijd : 51
Registration date : 03-07-10

Profiel bekijken http://www.hrogar.org/

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Hrogar groet de Skaldenhof

Bericht  Irminiaz op zo 04 jul 2010, 09:41

Welgekomen, Hrogar! Interessante blog!

"Aus Dingen, denen wir ungerührt vorübergehen, weht uns, wenn wir ihren Hauch zu fühlen vermögen, noch die fernste Vorwelt entgegen. Wer seine Heimat liebt, muss sie auch verstehen wollen; Wer sie verstehen will, überall in ihre Geschichte zu dringen suchen" - Jakob Grimm
Irminiaz
Hagal-Getrouwen

Man Aantal berichten : 1437
Registration date : 02-02-09

Profiel bekijken

Bericht  Grendel op zo 04 jul 2010, 13:05

Dat kan ik onderschrijven! Welkom, Hrogar.

Erfwacht

Man Aantal berichten : 1896
Registration date : 02-02-09

Profiel bekijken http://www.hagal.nl

Bericht  ossaert op zo 04 jul 2010, 15:43

Welgekomen. Net als jij ben ik ook freelancer (Software-ontwikkelaar). Ik hoop dat je hier wat kunt vinden omtrent het Odalisme en onze stelling tegenover de "klassieke" Asatru.

De Groet
Jan
ossaert
Hagal-Getrouwen

Man Aantal berichten : 560
Registration date : 05-02-09

Profiel bekijken

Bericht  Sibbevader op zo 04 jul 2010, 18:48

Welgekomen!

Als wachter over recht en wet stelt men de boom aan de grens van de gemeente; hij moet als een vertegenwoordiger van de hoogste rechter, het veld behoeden en de boosdoeners tegenhouden. Daarom bestraft men de boomschender als een rover of moordenaar: wie de kruin van een groene boom afslaat, zal op zijn stam het hoofd afgeslagen worden, en wie zijn wortels schendt, zal het zijn eigen voeten ervoor boeten.

¨
Sibbevader
Erfwacht

Man Aantal berichten : 3028
Registration date : 31-01-09

Profiel bekijken http://hagal.be

Bericht  Adelbert op ma 05 jul 2010, 07:13

Welkom.

Adelbert

Man Aantal berichten : 1916
Registration date : 31-01-09

Profiel bekijken

Bericht  Hrogar op di 06 jul 2010, 07:09

Bedankt voor jullie welkom.

Ik heb al wat verder rondgeneusd op het forum en het stuk over Heidendom in het Stadsleven van Sibbevader beviel me al goed. Een onderwerp waar ik zelf ook in geinteresseerd ben.

@Ossaert
Ik ben ook benieuwd naar de verschillen van Odalisme t.o.v. Asatru. Zijn daar threads of artikelen over?

Groeten,
Roger
Hrogar

Man Aantal berichten : 53
Leeftijd : 51
Registration date : 03-07-10

Profiel bekijken http://www.hrogar.org/

Bericht  Qwulfury op ma 12 jul 2010, 19:00

Weest welkom !
Wandel je 1 Oogstmaand (aug.) met Hagal mee in het Nationale Park de Hoge Kempen te Genk in Vlaams Limburg? Een mooie kans om elkaar te ontmoeten nietwaar? Zoals reeds eerder gezegd, heb je een interessante webstek.

Laatst aangepast door Qwulfury op di 13 jul 2010, 09:24; in totaal 3 keer bewerkt (Reden van aanpassing : maand)
Qwulfury
Hagal-Getrouwen

Man Aantal berichten : 72
Registration date : 11-02-09

Profiel bekijken http://www.hagal.nl

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: